Pushkar

25 januari 2015 - Pushkar, India

Namaste!

En er is alweer een week voorbij... De tijd vliegt!
Deze week was het bijzonder koud in Jaipur (16-18 graden) en mijn verkoudheid is er niet beter op geworden. Dus al snotterend en niezend ben ik mijn week doorgehobbeld.
We zijn onder anderen naar City Palace geweest, lekker de tourist uithangen. Om eerlijk te zijn had ik er wat meer van verwacht maar het was wel mooi om te zien! Ze maken ontzettend veel gebriuik van de meest schitterende details en kleuren!
Daarnaast hebben we besloten dat we naar de bioscoop wilden om een Hindi film te zien. Wat een giller was dat! We zijn naar de film "Alone" geweest, in principe een horror/thriller maar we hebben vooral veel gelachen! Alle enge/schrik momenten zijn zo ontzettend dik aangezet dat je ze 5 minuten van te voren al aan voelt komen. Daarnaast hebben de acteurs regelematig een momentje om mooi te zijn onder begeleiding van een ballade, gezongen door de hoofdrolspeler die met ontbloot bovenlichaam wordt aanbeden door de bloedmooie hoofdrolspeelster xD De mensen in de zaal zitten al joelend, schreeuwend, voedselgooiend en gillend van de film te genieten. Zo anders dan in ons terughoudende Nederland waar iedereen in doodse stilte de film kijkt!
Vrijdagmiddag hebben we Jantar Mantar (het observatorium) met een bezoekje vereert. Alle gigantische instrumenten waren rprachtig om te zien maar ik snapte er natuurlijk weer de ballen van dus ik was daar snel uitgekeken. Daarna moest er uiteraard weer geshopt worden op de Hawa Mahal bazaar. Bijzonder frusterend want de andere meiden shoppen gigantisch veel en ik kan eigenlijk niks kopen omdat ik nog verder ga reizen. Maar alles is zoo mooi en spot goedkoop! Dit vraagt al mijn zelfbeheersing xD Vrijdag avond zijn we met een heel stel uiteten geweest in 1 of ander louche tent en heb ik eindelijk een biertje kunnen drinken! Jeej! Mijn afkickverschijnselen waren meteen verdwenen =P Het eten was er echter niet bijzonder en de beloofde shows vielen ook wat tegen maar ach.. We waren er wel even uit en we hebben een ontzettend gezellige avond gehad!
Dit weekend ben ik samen met twee andere meiden in Pushkar, een heilige stad in de buurt van Ajmer op 3 1/2 uur rijden van Jaipur. Het is eigenlijk meer een dorpje, rondom een vrij groot meer (heilig natuurlijk). Dit is wat ik van India verwachtte. Kleine, knusse straatjes met een overkill aan koeien, sari's en hippie touristen die hier voor een paar weken komen chillen. Peace man! Uiteraard wilden we het meer van wat dichterbij bekijken en daar aangekomen werden we meteen gescheiden door wat mannetjes die ons een bloem in de handen drukten en ons aan de rand van het meer lieten zitten. Ik heb mantra's na gekletst, bloemen in het water gepleurd, een stip op m'n voorhoofd gedrukt gekregen en uiteraard een donatie gedaan. Ik ben nu gezegend door Brahma, Shiva en Vishnu voor een lang en gelukkig leven, een goeie baan, een goede kerel en natuurlijk een shitload aan kinderen. Die heb ik in ieder geval in de pocket! xD
We hebben heerlijk gegeten in 1 van de vele tuinrestaurantjes en nog wat rondgehobbeld om Pushkar by night te ontdekken. Dit bestaat uit veel hippies die lekker aan hun chai nippen met een jointje op de lip gedurende een spelletje schaak. Ook hebben we een bruidegom opweg naar zijn bruiloft langs zien komen onder begeleiding van knetterharde muziek, lampen en een hele stoet dansende mensen. Heel erg gaaf!
Vandaag nog een beetje genieten van de uitermate relaxede sfeer hier in Pushkar om daarna jacht te maken op een bus die ons terug kan brengen naar het meer hectische en stoffige Jaipur.

Ik zal wederom van alles vergeten zijn in mijn verhaal maar dat hou je dan maar van mij tegoed =)

Oja, ik heb eindelijk foto's kunnen plaatsen!! Jeej! Enjoy! =)

Liefs!

1. Jan Walter Nijhuis:
    25 januari 2015
    Heel leuk verhaal weer, en super dat het gelukt is met de foto's, heb er ontzettend van genoten , zet hem op daar.
  2. Hans campschreur:
    25 januari 2015
    Het enthousiame straalt van het verhaal . Wat een mooiie fotoos ik denk dat er nog wel heel veel gemaakt zullen worden. Gelukkig dat je nu digitaal kunt fotograferen anders werd het het wel heel duur met die ouderwetse filmrolletjes. Maak er en mooie tijd van daar.
  3. Esther:
    28 januari 2015
    Prachtig verhaal weer!!! Geniet met je mee!! Enjoy!! You go girl !!!
  4. Simone:
    28 januari 2015
    Hoi Linda,
    Ik kreeg vanmorgen van je moeder door dat je een reisblog hebt! Heel leuk om te lezen hoe je het naar je zin hebt!
    Geniet er heel veel van!
    Groetjes, Simone
  5. Anne:
    29 januari 2015
    Hee Lin!
    Wauw wat een verhalen! Krijg bijna zin om een ticket te kopen en die kant op te komen! Fijn dat de reis voorspoedig liep. Het ziet er allemaal prachtig uit! Kijk uit naar nog veel meer verhalen.