Elefantastic!

5 februari 2015 - Jaipur, India

Afgelopen zondag zijn we naar Elefantastic geweest! En fantastisch was het!! Ik heb op een olifant gereden! We werden ontvangen in een dorpje met de toepasselijke naam "Elephant village" waar ik geloof een kleine 40 olifanten met verzorgende familie leven. Elke olifant heeft een vaste verzorger. We waren met 7 meiden en kregen 4 olifanten tot onze beschikking die we om te beginnen mochten voeren en knuffelen. Zo maak je het beste contact met deze giganten. Uiteraard moest ik naar de grootste van het stel met de naam Raja, ofwel Koning. Het is een waanzinnige ervaring om zo dicht bij zo'n groot en toch bijzonder zachtaardig dier te staan! Na goed een uur voeren werden we naar het huis van de eigenaar gebracht waar zijn super gastvrije en lieve moeder een heerlijke lunch voor ons had bereid. Eenmaal terug op het park hadden de olifanten matrassen op hun rug en was het tijd om een stukje te rijden. Zo gaaf!! Als een oostindische prinses werden we rondgedragen. Om af te dalen lieten ze de olifanten knielen zodat wij zo van zijn rug konden glijden. Toen was het tijd om wat creativiteit te tonen, we mochten de olifanten met uiteraard natuurlijke verf beschilderen. Yay! =D Hierna werden we wederom in een busje gedrukt om naar Nahargar Park te rijden. Hier stonden 4 olifanten met manden op hun rug klaar om ons rond te rijden in het park. We werden in de bijzonder comfortabele manden gezet met een flink aantal kussens. Als prinsesjes gezeten werden we door het bos gereden. Ik was alleen en mijn olifantmannetje knoopte een gezellig geprekje met me aan ondertussend de vele pauwen aanwijzend. Het hobbelt flink in zo'n mand en in het begin was ik behoorlijk nerveus, bang dat bij teveel beweging van mijn kant het hele gevaarte zo naar 1 kant zou schuiven. Niks is natuurlijk minder waar en al snel was ik gewend aan het gewiebel. Ze " besturen" de olifanten door op hun nek te zitten en tegen de oren te trappen. Dit klinkt akelig maar het gaat heus niet heel hard en als je hebt gevoeld hoe stevig die beesten zijn valt het helemaal reuze mee. Ze lijken er zelfs plezier in te hebben om een beetje rond te hobbelen door het bos met een stel toeristen op hun rug. Wat een ervaring! De begeleiders waren super vriendelijk en gastrvrij en het is ongelovelijk bijzonder om zo dicht bij een olifant te zijn!

Nog maar 1 dagje en dan moet ik afscheid nemen van m'n kiddo's ='( Ik zal hen en de andere vrijwilligers missen maar ik kijk er ook enorm naar uit om meer van India te ontdekken!!

Next stop: Jaisalmer, The Golden City!

Een dikke knuffel uit het zonovergoten India!

1. Rob:
    5 februari 2015
    Hallo Linda,
    Wat een fantastische verhalen en ervaringen, twee verhalen achter elkaar :-) zelfs. Is voor ons hier dus geen vraag of je geniet, dat is wel duidelijk. Wie veel reist kan veel vertellen geld voor jou nu wel heel in het bijzonder.
    Ongelooflijk dat je nu al bijna een maand weg bent. Het blijkt dat de wereld hier in het Hengeloose toch gewoon doorgaat zonder jou ook al kijken we wel heel erg uit naar jouw terugkomst.
    Nog een heel fijne 'laatste' dag en veel succes in het vervolgtraject van iets meer dan vier maanden in de rest van India.
    Groetjes van Sylvia en mij en uiteraard de rest van het team van Ziësta. ByeBye :) Rob.
  2. Virginia Berendsen:
    5 februari 2015
    Hoi Linda!
    We volgen je verhalen nog steeds actief!! Ten eerste super dat je het zo naar je zin hebt en alles goed gaat. Fijn om te lezen. Ik zou zeggen :blijven schrijven dus! En ondanks dat zul je thuis na een half jaar India vast niet meer uit verteld raken. :-) Haha. En geniet ervan! Heel heel erg veel plezier en goede ervaringen gewenst. Op naar het tweede deel van je reis.
    Liefs van ons
  3. Hans campschreur:
    11 februari 2015
    Hoi Linda,
    We volgen je reisverhalen met grote interresse. Wat een ervaring ,olifanten wassen, ze beschilderen en dan ook nog er op zitten en door het parkstruinen. Wij zien ze in de dierentuin alleen achter een omheining :(:( Gweldig wat een belevenis . We kijken uit naar de volgende verhalen . Veel success en nog veel meer mooie ervaringen . Geniet met volle teugen .
    groetjes hans en jeannette
  4. Sylvia Kochen:
    16 februari 2015
    Hallo Linda, wat een leuke verhalen maar vooral ook foto's! Ik ben erg benieuwd hoe het verder gaat! Wel fijn dat alles zo goed gaat en vooral dat je geniet! Ik wens je ontzettend veel plezier verder! Lieve groeten Sylvia